23.12.06

Af Jan Gintberg. Fra bagsiden af Urban.


KÆÆÆMP for alt, hvad du har kært

Det er nu tid til at få opgøret om Ungeren på Jagtvej gennemgået objektivt og fair for alle parter

Kom ikke og sig, at du efter at have læst denne klumme har skyggen af tvivl om, at Nørrebro ligger i København og ikke eksempelvis i Nuuk en fredag efter lønningsdag.

Først skal vi lige google os frem til én eller anden form for frontstatus. På ungdomshusets hjemmeside kan man finde følgende skelsættende information, og jeg citerer: ‘OBS: I tilfælde af at Ungdomshuset forsøges ryddet, så duk op i området hurtigst muligt og brug din fantasi’, citat slut.

For alle os, der har aftjent vores værnepligt i 80’erne, er sådan en kampkommando selvfølgelig entydig klar. Det er nemlig et signal om at bryde geledderne og improvisere fantasifuldt ud fra de forhåndenværende remedier – herunder inventar, McChicken menuer, pap-statuetter af Egon Weidekamp og selvfølgelig sin egen påklædning.

Kan du f.eks fylde din strømpe op med et Stinger-misil og ved hjælp af noget honning klæbe det til en af politiets dæk, så gør det! Lige som Tom Hanks viste vejen i Saving Private Ryan. Eller også var det ‘Far til fire i sneen’, nu er jeg pludselig kommet i tvivl!

Kan du moone på en ny og fræk måde, ELLER kan du måske smadre vinduet hos den lokale sportsforretning og nappe en Adidas-trøje og på den måde ved hjælp af den omvendte logiks indre logik vise de imperialistiske magthavere, at Adidas er imod ungeren, så gør det. I hvert fald mød op – for pokker, kom!

Ungdomshusets højeste myndighed, Mandagsmødet, er efter hidsig debat mellem fraktionen der mener, Michael Simpson bruger plekter, når han spiller guitar, og en anden, der kæmper for, at der igen skal bruges rigtig toiletpapir, nu endelig blevet enige om at kæmpe for at tømme – ja, du gættede rigtig – Rådhuset.

Her holder Københavns Kommune som bekendt til hårdt styret af Æblemosterreglementet og folk, der i virkeligheden meget hellere vil være kaliffer i stedet for kaliffen. Ikke mindst kommunens svar på en våd teenagerevisordrøm, Martin Geertsen.

Arven fra den varme lort i 80’erne prøver de konfliktsky politikere at tørre af på alle andre end dem selv herunder ungdommen generelt, det uigennemskuelige boligmarked og sidst, men ikke mindst, regeringen i Burundi.

Og hvad skriver politiet på deres homie-site? ‘Dansk forbindelsesofficer skal fra næste år hjælpe med bekæmpelse af blandt andet narkotikahandel i Marokko’.

Jamen, det står der! Ikke et ord om optøjer eller stavreglement eller gode råd om, hvordan man får grøn maling af sine arbejdshandsker, hvilket er et snedigt trick for, at vi ikke skal tro, at politiet bruger alle deres ressourcer på at vaske salatfade, og vi andre bare kan gå ud og stjæle blommer imens.

Hjemmesiden Faderhuset.org er ganske rigtig en hjemmeside, men også samtidig den opkastlignende lyd, der fremkommer, når det går op for en, hvad det egentlig er for en gruppe freaks, der har købt huset for primært at få de unge til at holde op med deres utugtige liv og i stedet begynde at sutte på Ruths altfavnende barm.

Deres side er nede lige nu, muligvis for at kunne oploade ny og vigtig information om deres utrættelige arbejde mod seksuelt samvær før ægteskabet og selvfølgelig homoseksualitet, der betragtes som en decideret ‘skændsel mod Gud’ på linje med det at klemme små Briotog op i nummis som lille.

Sådan! Kan du mærke, at du nu er meget bedre rustet til at deltage i de næste 20 års kamp for eller imod ungeren? Ja, det tænkte jeg nok.

Glædelig jul!

3 kommentarer:

Mikkel Zøllner Andersen sagde ...

Gad vide om jeg har et copyrightproblem med denne post? Når men man kan jo ikke klippe håret af en skaldet.
:)

Benny sagde ...

Det har du...hvis nogen er emsige!
;o)

Tina Petersen sagde ...

Hej, jeg hedder "Tina Petersen" Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, skal du kontakte doktor Zuzu nu via hans e-mail: doctorzuzutemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818 og også kontakte doktor Zuzu på Viber via +2347013499818

Den korteste vej mellem to mennesker er et smil!