8.1.07

Vejret igen igen! Hjælp! Exxon lobbyarbejde!

På trods af de begavede indvendinger sidst jeg udtrykte min ængstelse for det forunderlige efterårs- og vintervejr, så er jeg altså ikke overbevist om at der ikke er noget at være bange for. I går hørte jeg således at det ikke bare er i vores baghave fænomenet udspiller sig fx har New York netop haft den første December uden sne i 128 år. Og kirsebærtræerne blomstre der, hvilket altså ikke er normalt. I særdeleshed ikke på de kanter. Herhjemme fortsætter "vejrlunet" med op til 10 grader i denne uge! Vil da helst bare tro på at det er en klimatisk tilfældighed som vi ikke behøves at reagere på, men når man så læser i Politiken i går at verdens største firma Exxon (Dem med verdens hidtil mest katastrofale olieudslip), som hvis de var et land ville være den 6 største udleder af drivhusgas, bruger 100 millioner kroner på lobby- og pseudo videnskabeligt arbejde, der skal så tvivl om den ellers veldokumenteret teori om drivhuseffekten, ja så bliver jeg sku for alvor bange for at der er noget katastrofalt i vente hvis vi bare lader stå til!!! Artiklen fremhæver i øvrigt at firmaet gør brug af en række af de samme organisationer og personer som tobaksindustrien med succes benyttede i en årrække til at overbevise både offentlighed og myndighed om at rygning ikke er farligt og afhængighedsskabende. Der skulle millioner af dokumenteret lig på bordet før det bedrag blev aflyst. Det faktum får for alvor mine alarmklokker til at ringe!!! Hvad syntes du? og hvordan kan man som menig mand bedst gøre en forskel? Skriv en kommentar!

Ingen kommentarer:

Den korteste vej mellem to mennesker er et smil!